loading...
...:::*** با "زیبا - نایس" زیباتر دیده شوید ***:::...
مرضیه بازدید : 51 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (2)

این ماسک هم برای پوستهای چرب بسیار مفید است . استفاده از این ماسک را به افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده توصیه میکنیم. برای تهیه آن کافی است که یک گلابی رسیده را خرد کنید و بر روی پوست صورت بمالید و بیست دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید.

مرضیه بازدید : 64 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

این ماسک برای پوستهای خشک مفید است. برای تهیه این ماسک، آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید و پانزده دقیقه بعد آن را بشویید.

مرضیه بازدید : 51 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

برای تهیه این ماسک کافیست سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. لازم نیست پوست هلوها را بکنید . اکنون هلوها را له کنید و با یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید و بیست دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار موثر است.

مرضیه بازدید : 55 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل طبی (الکل سفید) مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید. روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد.
سپس کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و بیست دقیقه بعد بشویید. این ماسک هم برای رفع چین و چروک صورت خوب است.

مرضیه بازدید : 54 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نیمه آن را خورد کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس آن را بر روی صورت و گردن بمالید، آنگاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهید. برای این کار، ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید . آنگاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود.
حال کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و پس از بیست دقیقه آن را بشویید. این ماسک باعث جلوگیری و درمان چروک صورت میشود و سبب طراوت و تقویت پوست میگردد.

ـ ماسک سفیده تخم مرغ:
سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل طبی (الکل سفید) مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید. روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد.
سپس کمی صبر کیند تا ماسک خشک شود و بیست دقیقه بعد بشویید. این ماسک هم برای رفع چین و چروک صورت خوب است.

مرضیه بازدید : 44 شنبه 15 مهر 1391 نظرات (0)

زنانی که با وجود عیب های صورتشان زیبا جلوه می کنند، زنانی هستند که می دانند، پاک کردن، تقویت کردن و غذا دادن، رساندن مواد مغذی به پوست، سه اصل اساسی برنامه مراقبت از پوست است.برای این منظور به نکات زیر توجه کنید:

برای مالیدن کرم به صورت، نوک انگشتان را با ملایمت و به صورت دایره وار از پایین به بالا روی صورت حرکت دهید تا کرم جذب پوست گردد. صورت را ماساژ دهید تا کرم جذب شود. حدوداً ۲۰ دقیقه طول می کشد تا کرم کاملاً جذب پوست صورت شود. اجازه ندهید کرم بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند، زیرا پس ازاین مدت باعث جذب دوده و گرد و غبار می شود و ممکن است سبب انسداد منافذ پوست شود.

برای پاک کردن کرم از یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید تا رطوبت پوست ازبین نرود. حوله مخصوص صورتتان را تمیز و نرم نگه دارید. هنگام خواب کرم روی صورتتان را پاک کنید و با کرم روی صورت به رختخواب نروید.
به عبارتی اگر از کرم های شب استفاده می کنید، نیم ساعت قبل از خواب به صورتتان کرم بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب پوست شما شود. سپس به آرامی با یک تکه پنبه مرطوب صورتتان را پاک کنید.

مرطوب کننده پوست را فراموش نکنید.
پوست وقتی خشک است، چروک‌ها را بیشتر و واضح‌تر نشان می‌دهد و باعث می شود آدم پیرتر به نظر برسد.
به نظر بیشتر متخصصان پوست، اگر شما 25 تا 30 ساله باشید، مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند از پوست شما در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. در این سن و سال، مرطوب‌کننده‌ها قادرند جایگزین بسیاری از محصولات بهداشتی و محافظتی پوست شوند.

هفت ماده غذایی که چهره شما را زیبا تر می سازند :
آب:
نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید.

مرکبات (ویتامین c):
ویتامین c به بدن کمک میکند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید . این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت کرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع میکند.آیا می دانید که ویتامین c برای ساختن کلاژن ضروری است؟کلاژن به پوست کمک می کند تا الاستیک و در عین حال محکم باقی ماند

چای سبز:
چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود.با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید .

سویا:
پروتئین سویا بسیاردر سلامتی پوست موثر است

سبزیجات سبز:
سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از ویتامین های C E Aو آهن و فیبر ، آمینو اسید ها ویتامین E و بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند که پوست مرطوب و بدون چروک باقی بماند.

دانه های روغنی (اسید های چرب ضروری):
اسید های چرب ضروری (SAFE) مانند امگا ۳ و امگا ۶ که به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند به عملکرد سلولی کمک می کنند و سبب پاکسازی پوست جلوگیری از ایجاد لک های پوستی کاهش چروک ها بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می گردند.

شیر:
شیر غنی از کلسیم و ویتامین هایB12 B2 و D است و کلسیم به همراه ویتامینD که افزایش دهنده جذب کلسیم میباشد به حفظ استخوان های محکم و دندان هایی سالم کمک می کند. ویتامین هایB12B2برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ضروری است این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند.

مرضیه بازدید : 34 جمعه 14 مهر 1391 نظرات (0)


1- قهوه کمتر بنوشید؛ نمک و چربی حیوانی و قند و شکر کمتر مصرف کنید.
2- از سیگار و الکل دوری جویید.
3- خواب و ارامش کافی داشته باشید.
4- روزی 15 دقیقه نرمش کنید ,و سپس نیم ساعت پیاده روی نمایید.
5-ضد افتاب و مرطوب کننده بزنید.
6-هفته ای یک بار پوستتان را عمیق پاکسازی و ماساژ دهید.
7-میوه و سبزی تازه (امگا- 3؛ انتی اکسیدانها ؛ و ویتامین,C E), و نیز کاکائو ، سویا و دارچین مصرف کنید.
8- روزانه 7 لیوان اب خالص و سالم بنوشید

مرضیه بازدید : 29 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

سویا، کنجد، رازیانه ، هویج ، شیرین بیان ، جو، سیب زمینى یام ، پنج انگشت ، فلفل برى که به صورت قطره هاى روزانه ویتاگنوس و...  موجب تحریک و ترشح هورمون استروژن در زنان مى شوند.

ویتامینE یک تنظیم کننده هورمونى است که موجب افزایش ترشح هورمون هاى تخمدان ها مى شود و سطح استروژن خون را ثابت نگه مى دارد.

منابع خوب برم و فیتواستروژن در میوه ها و سبزی ها شامل موارد زیر است:
انواع آلو، توت فرنگی ، سیب ، گوجه فرنگی ، گلابی ، انگور، گریپ فروت ، پرتقال ، تمشک و سبزی هایی مثل مارچوبه ، چغندر، فلفل دلمه ، ساقه کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم ، هویج ، کاهو، پیاز، سویا، سیب زمینی ، شلغم و جو.
تخمه آفتابگردان ، کنجد و موادی از این قبیل حاوی فیتو استروژن هستند و میزان این ماده در آنها چندین برابر بیش از سایر مواد گیاهی است.

همچنین میتوان از عرق رازیانه یا عرق شوید و عرق گل همیشه بهار که حاوی هورمون زنانه هستند مصرف کرد این عرقیات باعث تنظیم قاعدگی هم میشود . البته در صورتی که علل فوق یعنی لاغری و بی نظمی قاعدگی و... نباشد از این عرقیات میتوان استفاده کرد.

عرقیات مذکور را نباید همزمان با داروهای شیمیایی استفاده کرد و عرق رازیانه را هم بهتر است یک هفته در میان استفاده کرد! چون عرق رازیانه بخاطر داشتن هورمون استروژن موجب چاقی و افزایش وزن هم میشود. همچنین گفته شده زیاده روی در مصرف رازیانه ممکن است معده را سست کند و باعث تشنج هم بشود. برای بزرگ کردن سینه ها فقط از رازیانه استفاده نکنید میتوانید بجای رازیانه از منابع دیگر استروژن مثل شوید-سویا-کنجد-تخمه افتابگردان و.... استفاده کنید.

ماساژسینه ها زیر دوش حمام و استفاده از سوتینهای نرم و اسفنجی موثر است ضمنا خواب و استراحت کافی باید داشته باشید .بالاخره در موارد شدید و مقاوم می توان از مشاوره جراحان پلاستیک و نصب پروتز یا ترانسفر چربی و پی ار پی سود جست.

مرضیه بازدید : 36 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

IPL راه موثری در درمان لکه های قرمز به جای مانده از آکنه است.آکنه یکی از بدترین بیماریهای بشر است زیرا به ارامی و به سادگی و به سرعت ایجاد نازیبایی دائمی می نماید.

یکی از بدترین تبعات این اختلال لکه ها و قرمزی و برافروختگی ناشی از آن است IPL یا IPULSE therapy  در این راستا موفق است . در تحقیقی  که اینجانب دکتر گیتا فقیهی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی  و همکاران(دکتر خرازیها  رزیدنت پوست و  دکتر رادان و...) انجام دادیم 6 جلسه به فواصل هر 2 هفته با انرژی میانگین 12 ژول و پی گیری تا 3 ماه انجام گردید.نتایج بسیار امید وار کننده بوده و نتایج این کارازمایی و تحقیق قرار است در کشور کره جنوبی در یک میتینگ بین المللی ارایه شود.

مرضیه بازدید : 35 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)

نوشیدن آب زیاد یکی از بهترین راه‌های دفع سموم بدن و سالم نگه داشتن پوست است، پس حداقل روزی 6 تا 10 لیوان آب بنوشید.
رژیم غذایی مناسب باعث حفظ سلامت پوستتان می ‌شود. میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.

سیگار نکشید، چرا که با از بین بردن ویتامین C بدن، سبب تخریب پوست می‌ شود.
با ورزش پوستتان را شاداب و با طراوت کنید، چون در هنگام ورزش، جریان خون به سمت پوست افزایش یافته و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست می ‌رسد.

استرس و اضطراب نداشته باشید (بله، کار سختی است ولی سعی‌تان را بکنید)، چون در اثر استرس ،اختلال هورمونی باعث صدمه به پوستتان می‌ شود.

خواب کافی باعث استراحت و بازسازی پوستتان می ‌شود. 6 تا 8 ساعت خواب را در شبانه ‌روز فراموش نکنید استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با تنظیم رنگ‌دانه‌های پوستی و جلوگیری از تابش مستقیم اشعه ی فرابنفش خورشید به پوست، باعث جلوگیری از کدورت، تیرگی و پیری زودرس پوست می ‌شود.

پرهیز از هوای آلوده! استفاده از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، بهترین راه‌ جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم هستند.
مصرف کرم‌های مرطوب‌کننده به ویژه بعد از حمام یا شست‌و‌شوی پوست با آب و صابون، برای حفظ شادابی پوست بسیار مفید است.

خستگی و کار زیاد، به علاوه استفاده ی خودسرانه و نابه‌‌جای برخی داروها، موجب آسیب پوست و بروز چروک و پیری زودرس می ‌شود شست‌وشو با آب و صابون مفید است، اما این کار را زیاد انجام ندهید. اگر به خاطر مسائل شغلی مجبورید که این کار را انجام دهید، از صابون‌های با PH خنثی استفاده کنید.

سعی کنید پوستتان خشک نماند، چون به محرک‌های خارجی حساس می ‌شد.

مرضیه بازدید : 25 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)

اگر زیاد ورزش می کنید بدانید که باید تعرق پوست را پاک کنید زیرا دانه های عرق روی پوست سبب شادابی نشده این تصور اشتباه محض است بلکه سبب برافروختگی و افزایش آکنه و جوشهای زیر پوستی می شود.
آب و مایعات طبیعی (آناناس آلوئه ورا.. سیب....)  بنوشید.
چای سبز و چای سفید بنوشید.
ژله ی رویال مصرف کنید.
ماساژ و ریلاکسیشن و تمرینات ملایم یوگا و پیلاتس را فراموش نکنید.
گاهی اوقات از ماسکهای محافظ و اسکرابها استفاده کنید.
روغن زیتون  و کانولا مصرف نمایید.
زیبا و تندرست شوید.

مرضیه بازدید : 37 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)

به کسانی که پوست خشک دارند توصیه میشود که از این ماسک استفاده کنند تا پوستشان نرم و لطیف شود. زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست را تامین میکند. برای تهیه ماسک زرده تخم مرغ کافی است یک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن بادام یا زیتون یا آفتابگردان مخلوط کنید و به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس آن را به مسیله آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کنید.

مرضیه بازدید : 15 پنجشنبه 06 مهر 1391 نظرات (0)

شاید در اطراف شما افرادی باشند که با اینکه سن و سالی هم از آنها گذشته اما موهایشان همچنان رنگ طبیعی خود را حفظ کرده باشد. ملانین، رنگدانه اصلی موهاست. ملانوسیت های فولیکول مو که فعالیت اصلی ساخت رنگدانه و حفظ آن را به عهده داشته؛ هر دهه عمر سال حدود 20 درصد از ظرفیت تولید ملانین خود را از دست میدهند. عامل اصلی سفید شدن مو، ماده‌ای به نام پروکسید هیدروژن است.
با بالا رفتن سن، این ماده در فولیکول‌ها و سلول‌های مو به مقدار زیادی تـولـید می‌شود و در نتیجه ساخت رنگدانه ملانین را متوقف می‌کند. پروکسید هیدروژن به مـیـــزان کــمـــی ‌در ســـراســـر بـــدن هـمـچــون فولیکول‌های مو تولید می‌شود، ولی با افزایش سن، مقدار تولید آن بالا می‌رود، زیرا دیگر بدن قادر به خنثی کردن تولید این ماده نیست. زمانی که ملانوسیت‌ها به طور غیرفعال حضور دارند یا تعداد ملانین هر تار مو به کم‌تر از حد معمول می‌رسد، مو به رنگ خاکستری دیده مـی‌شـود، ولـی چـنـانچه ملانوسیت‌ها کاملا رنگدانه‌های خود را از دست بدهند، مو سفید می‌شود.
سفید شدن موها در مردان در حدود سی سالگی  و در زنان در حدود سی و پنج سالگی رخ می دهد.
سفیدی موها قبل از 20 سالگی در نژاد سفید غیر طبیعی و زودرس است. عوامل ارثی و کمبود فلزاتی همچون منگنز، روی، تیتانیوم، آهن و مس و عوامل دیگری همچون کمبود ویتامین ها، بیماری های تیروئید، بیماری‌های سیستم ایمنی، مصرف دخانیات (سرعت سفید شدن مو در سیگاری ها، چهار برابر افراد غیر سیگاری است)، کم خونی، رژیم‌های سخت و طولانی مدت، بیماری‌های خونی و افزایش گلبول‌های سفید نیز باعث سفیدی زود هنگام و بیش از حد موها می شوند.
در این میان عوامل ارثی بیشترین تاثیر را دارد. بیماری آلبینیسم یا زالی، کچلی و ویتیلیگو سبب سفیدی برخی یا تمام موها  می شود. بر خلاف نظر عوام, کـنــدن یــا قـیـچــی کــردن مــوهــای سـفـیـد به‌ هیچ‌ وجه باعث زیاد شدن آنها نمی‌شود. استرس نیز  بر خلاف عقیده عوام؛ نقش واضحی در سفیدی زودرس موها نداشته است.
سوال بسیار مهمی که  اکثریت افراد دچار سفیدی مو  می پرسند این است که؛  آیـا اسـتفاده از رنگ موها و مش‌ها در سفید‌شدن زودهنگام موها تأثیری دارد؟
باید بگوییم که: رنگ کردن، هیچ تأثیری روی زودتر سفید شدن موها ندارد.

مرضیه بازدید : 36 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (0)

یک یا دو خیار را رنده کنید و به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بیست دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک نمایید. ماسک خیار تاثیر زیادی در ایجاد طراوت و شادابی و لطافت پوست دارد.

مرضیه بازدید : 34 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (0)

هفت یا هشت عدد آلوی قرمز تهیه کنید و هسته های آنها را خارج کنید. سپس آنها را با افزودن ده قطره روغن بادام کاملا با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت یک ماده خمیری در بیاید. آنگاه این مخلوط را به مدت بیست دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب بشویید. این ماسک به ویژه در کسانی که منافذ پوستی آنها مثلا در پوست بینی، باز و زشت منظره شده موثر است و پوست را زیبا میکند. استفاده از این ماسک را به افرادی که پوست چرب دارند توصیه میکنیم.

مرضیه بازدید : 34 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)

یک پرتقال را پوست بکنید، هسته ها و پوستهای نازک پره های آن را جدا کنید، روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از بیست دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوشهای غرور جوانی (آکنه) موثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

مرضیه بازدید : 35 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)

این میوه تاثیر جالبی بر جوشهای غرور به ویژه گلوله های چربی زیرپوستی (جوشهای کیستیک) دارد. برای تهیه ماسک آناناس کافی است که یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید.
سپس به اندازه وزن آن به آن الکل میوه بیفزایید و یک لیوان روغن آفتابگردان به مخلوط حاصل اضافه کنید. حال میتوانید روزی یک بار، هر بار بیست تا سی دقیقه، این محلوط را به صورت ماسک بر روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

مرضیه بازدید : 21 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

اگر دچار بیماری زمینه ای نظیر:  دیابت ؛ اختلال غده تیرویید ؛  بی اشتهایی عصبی ؛ اضطراب و افسردگی نیستید و از چهره ای باریک و کشیده ( به اصطلاح گونه تو خالی )به طور ژنتیکی و سرشتی برخوردارید و برجستگی گونه ها می خواهید... ،  به توصیه های زیر عمل نمایید:

        آب هویج همراه با شکر و نارگیل صبحها بنوشید.
        آب معدنی روزانه 6 لیوان به دفعات مختلفی در طول شبانه روز بنوشید.

        زیاده روی در حرف زدن و صحبت نکنید.
        شیر موز ، فندق ، پسته و کشمش  بعد از ناهار  مصرف نمایید.

        روزانه 1-2 کیلومتر پیاده بروید و نرمش های سبک انجام دهید.
        قرص ویتامین E روزی 400 واحد و قرص ایمدین Imedeen را نیز شبی 1 عدد میل کنید.

        استرس و فشارهای عصبی را از خود دور کنید.
        از بالش خواب  بلند و نامناسب استفاده نکنید.

        اگر به یبوست مبتلا هستید با کاهو و روغن زیتون تحت مداوا قرار دهید.
        ماساژ صورت با Emu oil با تکنیک صحیح توسط فردی که Beautician متخصص علم زیبایی شناسی باشد نیز در برجستگی و زیبایی گونه ها و فرم دادن به چهره شما بسیار موثر خواهد بود.

مرضیه بازدید : 28 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

پوست خشک: به طور معمول مقداری از آب بدن از طریق پوست تبخیر می‌ شود. حالا اگر سرعت تبخیر آب در پوست بیشتر از حد طبیعی باشد و پوست نتواند آب بدن را به مدت طولانی در خود نگه دارد، به علت کمبود آب و چربی در سطح پوست، پوست خشک می ‌شود.
این نوع پوست، خشک ، زبر و نسبتاً خشن است و نرمی و لطافت لازم را ندارد و منافذ پوست بسیار کوچک است. این نوع پوست، مستعد چین و چروک است. خیلی‌ها به طور ژنتیکی پوست خشک دارند.
ولی ممکن است در اثر بادهای خشک، تابش مداوم آفتاب و... نیز پوست خشک شود. در زمستان این نوع پوست، خشک‌تر می ‌شود و خارش پیدا می ‌کند.

پوست چرب: افرادی که این نوع پوست را دارند، غدد چربی‌شان بیش از حد فعال است. البته داشتن پوست چرب به دلایلی خوب هم هست، چرا که باعث حفظ رطوبت پوست و صاف‌تر به نظر رسیدن آن می ‌شود، ولی یک مشکل خیلی بد هم دارد: جوش.
حداکثر ترشح چربی پوست، در سنین 16 تا 50 سالگی است. منافذ پوست در این نوع اغلب بزرگ است. پوست براق است و زیاد جوش می ‌زند.چون گرد و غبار و آْلودگی راحت‌تر از طریق این منافذ بزرگ به پوست نفوذ می‌ کند.

پوست مختلط: این نوع پوست مخلوطی از دو نوع قبلی است. قسمت‌های مرکزی صورت (بینی، پیشانی و چانه) چرب و قسمت‌های محیطی (اطراف پیشانی، دور چشم‌ها و گونه‌ها) خشک است. این مورد برای اکثر ما صدق می ‌کند، چرا که غدد چربی قسمت‌های مرکزی بیشتر فعال‌اند و فقط وقتی غیرطبیعی می ‌شود که قسمت‌های مرکزی جوش بزنند (زیاد چرب شوند) یا قسمت‌های محیطی پوسته پوسته شوند.
برای این نوع پوست بهتر است برای قسمت‌های چرب، فرآورده‌های مخصوص پوست چرب و برای قسمت‌های خشک، فرآورده‌های مخصوص آن را استفاده کنید.

پوست معمولی: این پوست نه چرب است و نه خشک. بیشتر در سنین بلوغ دیده می‌ شود. منافذ پوست قابل رؤیت، اما طبیعی‌اند و به ندرت جوش می ‌زند.

مرضیه بازدید : 18 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

یک عدد هلو را رنده کرده و با 50 گرم ماست همانند یک کرم روی صورتتان بمالید اجازه دهید 15 دقیقه روی صورتتان بماند.

مالیدن هر روزه ی این ماسک باعث میشه تا پوست هیچ گاه خشک نشه ضمن اینکه تقویت کننده ی ماهیچه های صورت نیز میباشد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 1,254